04 January 2009

Maklumat dari PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia)

Assalamualaikum semua, sini ada info penting.. dengan cara ini kita dpt mengurangkan manipulasi puak Yahudi terhadap umat Islam dari segi ekonomi..Mengikut maklumat, produk-produk ini adalah milik/penyokong Yahudi & kita perlu boikot barangan tersebut:

klik link di bawah (direct link);

http://www.muslimconsumer.org.my/ppim/yahudiboikot.html

 

p/s: rajin2 la lawat site PPIM ni k, kita umat Islam perlu perjuangkan hak & sentiasa cakna dengan produk2 makanan & kesihatan kita. Sebagaimana yg kita sudah sedia maklum, mencari yg HALAL itu fardhu. Dari segi konsep halal itu sendiri, hendaklah secara menyeluruh, bukan pada bahan yg digunakan semata2, ttapi juga pada sumber bahan itu pula & prosesnya. Selagi ada alternatif lain, yakni yg terang2an mendapat pengesahan halal, kita wajib memilihnya menggantikan produk yg tiada pengesahan halal JAKIM.

   Setiap kali sebelum membeli, rajin2 baca ramuan yg digunakan ok.. sebab kadang2 ada yg mendapat pengesahan halal JAKIM tetapi terdapat ramuan yg meragukan antaranya 'serbuk whey'.. dan kod2 yg bermula dari E juga ada sebahagiannya yg tidak pasti ke'halal'annya.. untuk mengetahui lebih lanjut, visit site PPIM & yg berkaitan..banyak yg perlu dikaji.. Jadi diharapkan kita dapat menggunakan kemudahan yg ada ini (web JAKIM, PPIM..) sebaik mungkin untuk menunaikan kewajipan kita . Wassalam =)

No comments: